Ματαίωση αγώνων; Ευκαιρία να ανέβεις αθλητικό επίπεδο

Στη μάστιγα της πανδημίας που πλήττει σχεδόν όλο τον κόσμο, όπως είναι λογικό και όπως έπρεπε να γίνει, όλα τα αθλητικά δρώμενα της χώρας ματαιώθηκαν ή αναβλήθηκαν. Αυτό προκάλεσε απογοήτευση στους αθλητές και τους προπονητές ωστόσο είναι μία μεγάλη ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι αθλητές. Παρακάτω υπάρχουν μία σειρά από ενδεδειγμένες λύσεις για να ανέβουμε προπονητικό επίπεδο.
better athlete

Είτε πρόκειται για κάτι τόσο απλό, όσο μια ξαφνική αλλαγή των σχεδίων, από έναν διοργανωτή αγώνα ή κάτι τόσο ασυνήθιστο όσο μια παγκόσμια πανδημία, είναι καλό να έχουμε ένα δομημένο σχέδιο όταν οι αγώνες ακυρώνονται. Εάν ο αγώνας που ακυρώθηκε ήταν απλώς ένας αγώνας χαμηλής προτεραιότητας, προχωρήστε σε μια καλά δομημένη προπονητική ημέρα που αναπαράγει την προσπάθεια του αγώνα εκείνη την ημέρα και στη συνέχεια ακολουθήστε το πρόγραμμα ως είχε και ετοιμαστείτε για τον αγωνιστικό στόχο της χρονιάς.

Ωστόσο, εάν ο αγώνας που ακυρώθηκε είναι ένας από τους κύριους αγώνες του έτους, λάβετε υπόψη τις ακόλουθες συμβουλές:

  • Δώστε στον εαυτό σας ένα μικρό διάλειμμα – κυρίως πνευματικό – και μην προσπαθήσετε να αναπαραγάγετέ αυτόν τον αγώνα σε μία προπόνηση. Ειδικά αν ο αγώνας στόχος ξεπερναει τις 2 ώρες σε διάρκεια. Το να κάνετε τον αγώνα στην προπόνηση σας, θα οδηγήσει σε αρνητικά αποτελέσματα για τη μακροχρόνια βελτίωση σας
  • Αν ο επόμενος σημαντικός αγώνας στόχος είναι μετά από διάστημα 6 μηνών, τότε προσπαθήστε να εντοπίσετε με τον προπονητή σας, τι πρέπει να κάνετε ώστε να δουλέψετε τομείς (π.χ. τεχνική) που δεν θα το κάνατε στην αγωνιστική περίοδο
  • Αν ο επόμενος σημαντικός αγώνας σας είναι σε διάστημα  μικρότερο των 6 μηνών, τότε ο προπονητής σας θα σας ξεκινήσει νέο κύκλο προπονήσεων, δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτύχετε την καλύτερη δυνατή απόδοση την κατάλληλη στιγμή
  • Θεωρητικά, έχετε ήδη χτίσει μία πολύ καλή αερόβια βάση καθώς έχετε δουλέψει σωστά και δομημένα το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Οπότε, είναι η κατάλληλη στιγμή να προπονηθείτε σε εντάσεις ή και σε μεθόδους (ανηφόρες, δύναμη, ταχύτητα) που δεν είχατε δουλέψει έως αυτή τη στιγμή. Ακόμα, μπορείτε να δουλέψετε κάποιες τεχνικές περιοδισμού (όπως block periodization) που θα σας ανεβάσουν επίπεδο προπονητικά. Επισημαίνω ότι αυτού του είδους η προπόνηση χρειάζεται την συμβολή ειδικού.

Όντως είναι απογοητευτικό για προπονητές και αθλητές να ματαιώνετε ένας αγώνας, ωστόσο η καλύτερη δυνατή λύση είναι -μαζί με τον προπονητή σας- να καταφέρετε να αντιστρέψετε αυτή την κατάσταση και να το χρησιμοποιήσετε υπερ σας

Και μην ξεχνάτε… Οι αγώνες ξανα οργανώνονται και ΠΡΕΠΕΙ  να σας βρουν πιο δυνατούς…

 

*Μεταφρασμένο και τροποποιημένο από το triathlete.com

  OK υπενθύμιση κωδικού μέλους
  OK
OK