Προπόνηση Ενδυνάμωσης με Βάρη για Δρομείς

Πλέον, με την εξέλιξη της προπονητικής επιστήμης και της τεχνογνωσίας για τα πλεονεκτήματα των ασκήσεων με αντιστάσεις (τα κοινά μας βάρη), η προπόνηση ενδυνάμωσης είναι επιβεβλημένη ακόμα και σε αθλητές μαραθωνίου είτε για τη βελτίωση της απόδοσής τους είτε για την αποφυγή τραυματισμών.
Running_Weightlifting

Φυσικά, όταν εννοούμε προπόνηση ενσυνάμωσης για δρομείς δεν μιλάμε για μυική υπερτροφία και για σώμα παραλίας καθώς τόσο το επιπλέον βάρος όσο και η μείωση της αναλογίας των αριθμών των μιτοχονδρίων (εργοστάσια παραγωγής ενέργειας) είναι ανασταλτικοί παράγοντες της απόδοσης του τρεξίματος. Εφ'οσον ένας δρομέας εντάξει την προπόνηση ενδυνάμωσης στο προπονητικό του πρόγραμμα με τη μέθοδο που πρέπει τότε θα απολάυσει αρκετά ωφέλη στην απόδοση του τρεξίματος του αλλά και θα αποφύγει ταυτόχρονα ύπουλους τραυματισμούς.

Οι πιο σημαντικοί μύες στο τρέξιμο είναι εκτός των ποδιών, οι σταθεροποιητές μύες του κορμού και δεν αναφερόμαστε μόνο σε κοιλιακούς και ραχιαίους αλλά και τους εν τω βάθει  μύες που θέλουν ειδική εκγύμναση όπως ασκήσεις σταθεροποίησης, ανισσοροπίας και πλυομετρίας. Έτσι δυναμώνοντας τον κορμό μας ταυτόχρονα ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες για παθήσεις ιδιαίτερα της μέσης αλλά και της πυέλου.

Όσον αφορά την ενδυνάμωση των ποδιών η προπόνηση με βάρη μπορεί να μας επιλύσει προβλήματα ανισσοροπίας τετρακεφάλου και δικεφάλου μυός που είναι μια από τις κυριότερες αιτίες τραυματισμών. Επίσης όσο πιο λεοτουργικοί γίνονται οι μυες των ποδιών τόσο λιγότερες επιβαρύνσεις ''περνάν'' στις αρθρώσεις με αποτέλεσμα η καταπόνηση να είναι σημαντικά μειωμένη.

Τέλος, με την προπόνηση με βάρη βελτιώνουμε την δρομική μας οικονομία κάτι που αυξάνει σημαντικά την απόδοση στο τρέξιμο, βελτιώνει την ταχύτητα αλλά και την συνεργασία των μυών με αποτέλεσμα όλο το μυικό σύστημα να δουλεύει αρμονικότερα κατα τη διάρκεια του τρεξίματος.

Φυσικά, η ενδυνάμωση των δρομέων που σίγουρα είναι πολύ πιο εξειδικευμένη από την ενδυνάμωση της παραλίας είναι δουλεία των γυμναστών καθώς σε περίπτωση κατάχρησης η λάθος προγραμματισμού θα μας οδηγήσει σε αντίστροφα αποτελέσματα...

 

Άρης Γ. Μύρκος
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Τ.Ε.Φ.Α.Α., (Δ.Π.Θ.)
M.Sc. Μεγιστοποίηση Αθλητικής Απόδοσης - Φυσιολογία της άσκησης, (Δ.Π.Θ.)
Yπoψήφιος Διδάκτωρ (Α.Π.Θ.)

 

  OK υπενθύμιση κωδικού μέλους
  OK
OK