Αφυδάτωση & Απόδοση κατά την Άσκηση

Ακόμα και οι ελάχιστες αλλαγές στην περιεκτικότητα του σώματος μας σε νερό μπορεί να εξασθενίσουν την απόδοση αντοχής. Χωρίς επαρκή αποκατάσταση υγρών, η αντοχή του αθλούμενου στην άσκηση παρουσιάζει έντονη μείωση λόγω της απώλειας νερού μέσω του ιδρώτα.
Hydration

Ο αντίκτυπος της αφυδάτωσης στο καρδιαγγειακό και το θερμορυθμιστικό σύστημα είναι αρκετά προβλέψιμος. Η απώλεια υγρών μειώνει τον όγκο του πλάσματος. Αυτό με τη σειρά του μειώνει τη πίεση του αίματος και έτσι μειώνει τη ροή του αίματος στους μύες και το δέρμα. Σε μία προσπάθεια να αντισταθμιστεί αυτό, αυξάνονται οι καρδιακοι παλμοί ανεξαρτήτως της μεταβολής στην ένταση στην άσκηση. Επειδή λιγότερο αίμα φτάνει στο δέρμα η αποβολή της θερμότητας περιορίζεται και το σώμα κατακρατεί περισσότερη θερμότητα. Κατα συνέπεια η πτώση της απόδοσης είναι αναμενόμενη...

Σε σχετική έρευνα, όταν αθλητές αντοχής έχασας το 2% του βάρους τους σε υγρά τότε λόγω των παραπάνω η απόδοσή τους μειώθηκε από 3-7%, ποσστό τεράστιο ειδικά σε αγωνίσματα διάρκειας. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία, η υγρασία αλλά και ο βαθμός εφίδρωσης το κάθε ατόμου τόσο συχνότερα πρέπει να γίνεται αναπλήρωση υγρών αλλά και ηλεκτρολυτών.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι τόσο για την απόδοση αλλά και για την υγεία (θερμορύθμιση) θα πρέπει η ενυδάτωσή μας να είναι ύψιστης σημασίας κατα τη διάρκεια της προπόνησης μας.

Tip: Μην νομίζετε ότι τον χειμώνα δεν χρειάζεστε ενυδάτωση!

Με εκτίμηση
Άρης Γ. Μύρκος
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Τ.Ε.Φ.Α.Α. (Δ.Π.Θ.)
M.Sc., Μεγιστοποίηση Αθλητικής Απόδοσης - Φυσιολογία της Άσκησης (Δ.Π.Θ.)
Υποψήφιος Διδάκτωρ (Α.Π.Θ.)

 

πηγή: Φυσιολογία της Άσκησης & του Αθλητισμόυ, Wilmore J., Costill D., Εκδόσεις Πασχαλίδη

 

 

  OK υπενθύμιση κωδικού μέλους
  OK
OK